En beachflagga fungerar som vilken annan typ av marknadsföring som helst, förutom att den kommer med en hel del andra fördelar. Av denna anledning är det dock viktigt att man ställer sig samma frågor som man gör när man t.ex. ska skapa en annons och hänga ut på anslagstavlor.

De viktigaste frågorna att fundera över är hur man vill presentera sitt företag. För vissa verksamheter fungerar det bättre med en så stor beachflagga som möjligt, medan andra företag tycker att en mindre flagga representerar verksamheten bäst. Vad man anser är rätt för ens eget företag är mycket individuellt och Tsreklam ifrågasätter inte, utan skapar produkter efter just dina önskemål.

En annan viktig aspekt att fundera över är var man kommer att stå. Om man flyttar runt mycket utomhus med sitt företag och ofta har väldigt mycket fri yta och höjd kan man mycket väl satsa på en flagga av större slag. Detta kanske inte är ett ypperligt alternativ för ett företag som befinner sig i en galleria eller som t.ex. har en markis som kan göra höjden begränsat. På vissa platsen kan man även behöva tillstånd för att sätta ut en beachflagga, men det varierar beroende på område, stad och land.

När du har luskat ut svaret på dina frågor kommer du inte ha svårt att hitta en modell som passar in. Beachflaggor kommer i en mängd olika typer av storlekar och former, för att kunna sträcka sig till en så stor målgrupp som möjligt. Beachflaggor används av allt från större elektronikkedjor till kiosken vid hörnet utanför ditt hem. Har du någon gång varit på en semester utomlands har du troligtvis sett både en och annan beachflagga nere på stranden. Flaggorna marknadsför t.ex. olika restauranger, men även verksamheter som jobbar med olika typer av vattensporter och aktiviteter, något som är mycket populärt hos turister.