Innan man förstår fördelarna med att använda sig av beachflaggor som marknadsföring är det viktigt att vara införstådd med vad en beachflagga faktiskt är. Du har troligtvis själv stött på en och en annan flagga under din livstid, men antagligen har den gått dig direkt förbi.
Nuförtiden kan man se beachflaggor nästan överallt på gatan eller på stranden. Med hjälp av en beachflagga kan man marknadsföra sina produkter och tjänster på ett väldigt långt avstånd, med tanke på att beachflaggan oftast är riktigt stor. Fördelarna är väldigt många, speciellt om man jämför med andra typer av PR-produkter som annonser eller banderoller. Flaggan kan du använda dig av på många olika sätt och med rätt leverantör kan du få ned dina kostnader för marknadsföringsbudgeten ordentligt. Beachflaggan är ett utmärkt sätt för den som vill vara unik i sitt slag och vill skilja sitt företag från mängden.
Några av fördelarna är att en beachflagga är mycket enkel att förvara och lätt att montera ihop. Ni behöver alltså inte ta in någon professionell hjälp, utan det klarar man galant själv. Beachflaggan kännetecknas av en mast och är cirka 2-5 meter hög, vilket gör flaggan utmärkt när man vill synas på håll. Med tanke på dess storlek är det även oundvikligt att flaggan faller i ögonhöjd för alla som passerar den. Du kan själv välja i vilken typ av form eller material som just din flagga ska vara i, men kom ihåg att flaggan alltid ska kunna ha möjlighet att röra sig fritt med vinden. På så sätt blir det ingen extra belastning på samlingspunkten, vilket i värsta fall kan göra så att hela beachflaggan välter över. Genom att använda sig monteringsinstruktionerna och rådfråga när man är tveksam kan man få en reklamprodukt som man kommer att ha användning för om och om igen.